foto1 foto2 foto3 foto4 foto5 foto6 foto7 foto8
Ha tehát a Fiú megszabadít titeket, valóban szabadok lesztek. Ján 8,36

PSG

Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium

2007 júniusától bővült a gimnáziumunk sportolási lehetősége. Az iskola megvásárolt 24 „beűlőnyi” kajakot és kenut, én pedig elvégeztem a TF vízitúra vezetői tanfolyamát, így minden adottá vált, hogy vízre szálljunk.
A túljelentkezést egy kiválasztó próbával oldottuk meg, ami egyébként is feltétele a vízitúrázásnak. A berényi strandon egy jó hangulatú délelőttön mindenki úszott folyamatosan 200 métert, gyakorolta a mentő beugrást és egy műanyag palackot hozott fel a medence aljáról. Ezután a diákok egymást „mentették” ki a medence közepéről, végül kenuval borulási gyakorlatot végeztek leküzdve azt a gátlást, hogy nem kell pánikba esni egy esetleges folyóvízi borulás esetén sem.

Végül mindenki megismerkedett a hajózási szabályzattal. Másnap verőfényes napsütésben engedtük vízre hajóinkat a felújított békési duzzasztónál. Biztos, ami biztos minden diák felvett egy-egy mentőmellényt. A hajók legénységének hosszú percekre volt szükségük, amíg megtalálták az egyensúlyt és az összhangot. Egy keskeny csatorna vezetett be a Kettős - Körösbe. A sodrás szinte egyáltalán nem segítette a haladást, így csak a kézi erőben bízhatunk.

A nagyon kapós egyszemélyes kajakok külön életet éltek. Parttól-partig cikáztak, így a 13 kilométeres út számukra megnövekedett legalább a kétszeresére. Az utunk felénél kikötöttünk egy öntöző csatornánál, ahol felfrissülhettünk és néhány elcsigázott egyszemélyes kajakos kenuba ült át. (Megjegyzés: azóta minden hajó kapott iránytartó lapátot a jobb haladás érdekében.)

A folyó csodálatos volt a zöld vizével, az ártéri erdeivel, a leszakadt, vadregényes partszakaszaival, a vízbe dőlt fákkal, az igényesen kialakított horgászhelyeivel. A sok szemét, a műanyag palackok tömkelege viszont nagyon elszomorító látványt nyújtott! A horgászok zsinórjait kerülgetve, megkérdeztük a fogási eredményeket. A „tenyeres” keszegnél nagyobbat senki nem tudott fogni.

A lapátolás a pihenő kikötéssel együtt kb. négy órát vett igénybe. A menetteljesítmény hullámzó volt, mert diákok lévén gyakran szakaszversenyeket rendeztek a kimerültségig, azután hosszú percekig regenerálódtak. A berényi hídnál kötöttünk ki. A hajókat letisztítottuk és felpakoltuk az utánfutóra.
Fárasztó, de nagyon szép nap volt!

Hidasi László

Az "úttörők"

tura01

Állnak: Stibán Richárd, Gulyás Dávid, Korcsok Zoltán, Nagy Gábor, Molnár Dániel, Gál József, Sándor József, Elek Tibor Bence, Kajlik Alpár, Goron Róbert, Dr. Baukóné Baksai Edit, Martincsek Zoltán, Ludescher Norbert, Kiss Bettina, Babinszki Nóra, Cséki Tünde, Hidasi László,
Guggolnak: Czerjak Tamás, Kun Tibor, Kovács Tamás, Nyéki Attila, Kiszely Tibor és Szilágyi Tibor

A kishajó kikötő a békési duzzasztónál

tura02

A gyönyörű Kettős-Körös

tura03

Keresztben az egyes kajak

tura04

A nyári szünetben a kollegák és családtagjaik is teljesítették a túrát

tura05

Hoppá!

tura06

A partraszállás utáni élménybeszámoló

tura08tura07

Copyright © 2018 PSG Rights Reserved.