Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5 foto6 foto7 foto8
Sikeres tanévet kívánunk mindenkinek!

PSG

Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium

zsen6

 

Örömmel számolunk be arról, hogy a korábban bemutatott társasjáték készítői – Giricz Nóra 10.b, Marosán Gréta 10.b, Szilágyi Melinda 10.c és Szabó Tamás 10.c osztályos tanulók sikeresen szerepeltek a pályázaton, így mind a négyen németországi utazáson vehetnek részt.

Ezúton is gratulálunk nekik!

 

zsen5

kuj1 kuj2kuj5

2015. április 22-én a kollégiumunk néhány lakója, Törökné Marcsi néni szervezésével ellátogatott a békéscsabai állatmenhelyre, hogy a kollégisták által összegyűjtött adományt eljuttassa hozzájuk. Már másodjára szerveztünk gyűjtést, s mint az előző, ez is elég sikeres volt. Az ott dolgozók nagyon örültek és hálásak voltak, hogy gondoltunk rájuk újból, hisz ott mindig nagy szükség van az adományokra. A gyűjtés számunkra is örömteli volt, mert segíthettünk és egy kellemes délutánt tölthettünk el a kutyusokkal. Ezúttal szeretnénk mindenkit arra bátorítani, hogy ha tud, segítsen ezeken az állatokon, akár adománnyal, akár örökbefogadással, akár adójának 1%-ával. Hiszen ami nekünk csak „kis semmiség”, nekik nagyon sokat jelent és örök érvényű igazság, hogy „sok kicsi sokra megy!”

kuj3kuj4

Domokos Kiara és Hajdu Anna
11/E osztályos tanulók

Tudjuk-e, miből lehet arra következtetni egy versenyen, hogy a célnak megfelel?

S mi is a cél?

Ezeken, és ehhez hasonló kérdéseken gondolkoztam, míg a 2015. március 19-i történelem verseny tartott az iskolában. A válaszokat a következőkben, saját tapasztalataim alapján megosztom a kedves olvasókkal, de előbb nézzük, mi is történt eme jeles napon?

Minden iskola szokott versenyeket tartani, ehhez nem fér kétség. Jelen esetben is így történt, hogy a Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium Mezőberényben házi történelemversenyt szervezett. Témánk, a ’48-as forradalom évfordulójához kapcsolódott. Különböző feladatok szerepeltek a listán.

A versenyzők csapatokban szerepeltek, három fő képviselhette magát, osztályonként. Előzetes feladat a témához kapcsolódó plakátok leadása volt, ez mindez megtörtént, már a verseny előtt. Ezen plakátok mindpontozásra kerültek, három mérvadó szempont szerint:

  • tartalom
  • ötlet
  • kidolgozottság

Második, már a helyszínen végbemenő feladat a kreatív írásról szólt. Természetesen a témához kapcsolódóan. Ezt követte még egy reformkoros totó, képfelismeréses feladat, majd egy keresztrejtvény. S ha már történelem, természetesen a nevezetes csatákhoz, korabeli Magyarországhoz is kapcsolódó térképes fejtörő sem maradhatott el. A forradalmi megmozdulások egy jelentős alakja, Petőfi Sándor is helyet kapott versenyünkben. Egy egész feladat szólt híres verseinek idézeteiről, s azok felismeréséről. Az utolsó feladat szintén képek felismerése volt, korabeli öltözetek, arcok kaptak helyet a kivetítőn.

Noha minden osztály nevezhetett, mégsem vett mindenki részt. Ennek ellenére a szervező tanárok nagy meglépettségére a terem tele lett, a vártnál többeket érdekelt a házi bajnokság. Külső megfigyelőként elmondhatom, megannyian jól éreztük magunkat. A jó hangulatot az érdeklődő diákok, a jó feladatok és vicces hozzászólások garantálták.

S mindezek mellett, természetesen megjelentek a versenyzés és gondolkodás tipikus gesztusai is. Gondolkodóba esett arcok, kéztördelés és állvakargatás. Szerencsére mindez vicces hozzászólásokkal is párosult. Néhány aranyköpést sikerült kihallanom a tömegből, amit nem tudtam megállni, hogy ne jegyezzek le. Néhány ezek közül:

„Nincs is D válasz”

„Nekem ez gyanús, nem lehet az összes megoldás C”

„Hallottad, minden résztvevő vigaszdíjat kap?”

A verseny vége felé a kezdeti nyüzsgés fokozatosan tompulni kezdett, s megjelentek a fáradtság első komolyabb jelei is. Mert valljuk be, senki nem fáradhatatlan. Először a csendesebb légkör, majd a nagyobb lárma volt a koncentráció csökkenésének felfedezhető jele. Ekkor hangzott el Bancsi Árpád tanár úr bűvös mondata a vigaszdíjról és a csokiról. Persze meg kell jegyeznem, a versenyzők erről semmit nem tudtak e pillanat előtt, így igazán nemes a dolog, hogy valóban a jókedv és a megmérettetés miatt látogattak el a versenyre. Minden esetre a biztatás jól jött ebben a pillanatban mindenkinek.

A délután alatt, mint „újságíró”, lelkesen fényképezgettem. Voltak, akik nagy örömmel fogadtak és pózoltak a kamerának, de akadtak olyan egyének is, akik kissé szégyenlősebbek voltak, s nem tudtam lencsevégre kapni őket. Sok jó kép született, ezek az iskola honlapján megtekinthető felvételek.

Összességében elmondható, hogy a tizennyolc csapat mind sikeresen tért haza. Noha a pontok nem ugyanazok, talán az élmények valamennyire hasonlóak, de mindenképp pozitívak. Elmondható, hogy egy jó délutánnak lehettek részesei a résztvevők, s a készített plakátjaikból az iskola a kollégiumunk aulájában kiállítást is szervez a közeljövőben.

A lelkes-szorgos szervező tanároknak ezúton szeretnénk is megköszönni az alkalmat, hogy lehetőségünk nyílhatott az idei tanévben is egy ilyen jókedvvel telő programon is részt venni.

 

A szervező tanárok voltak:

  • Bancsi Árpád István
  • Debreczeni Gábor
  • Szép Katinka
  • Richter, Heiko Joachim
  • Almási Attila

v.eredmeny 

 írta:Szabó Eszter (12.d)

DSC 8688DSC 8788

Az 50 óra iskolai közösségi szolgálatot iskolánk, jelenleg 34 diákja az ÉTA Szövetség (Értelmi Sérülteket Szolgáló Társadalmi Szervezetek és Alapítványok Országos Szövetsége) szervezésében valósítja meg. Ez a szervezet számos lehetőséget biztosít a diákönkéntesség kipróbálására, például időseknek való segítségnyújtás a számítógép kezelésben, fogyatékossággal élő fiatalok melletti szolgálat, beszélgetés a Mécses Egyesület lakóotthonaiban élő fiatalokkal, szabadidő közös eltöltése, apró munkálatok elvégzése.

Ezekhez hasonló lehetőség, a 2014. novemberében indult spotfoglalkozás a Mécses Egyesület lakóotthonaiban élő fiatalok számára. Gimnáziumunk aerobik termében, általunk kerül megszervezésre, mi vezetjük le a feladatokat is. Célja, hogy a fiatalok többet mozogjanak, egészségesebbek legyenek, de elsősorban, hogy jól érezzék magukat, közelebb kerüljenek egymáshoz és persze hozzánk.

DSC 8591DSC 8644DSC 8711

Eleinte Klein Éva tanárnő, ÉTA programkoordinátor állította össze a feladatokat, de ezt mára bátran ránk bízhatja, és új, kreatív ötleteinkkel illetve a jól bevált, régi gyakorlatokkal kimozdítjuk a hétköznapok körforgásából a lakókat. Egy-egy alkalom bemelegítéssel kezdődik, majd két csapatot alakítunk ki és egyszerű, de annál szórakoztatóbb feladatokat végzünk. Például labdavezetés a bóják között, célba dobás stb. Gyakran játszunk különböző labdajátékokat is. Levezetésképpen néhány légző gyakorlatot végzünk.

Rendszeresen körülbelül 7-8 fő vesz részt a fiatalok közül, az ÉTA-s diák-önkéntesek száma is egy alkalommal hasonló létszámra tehető.

DSC 8786DSC 8678

A tavasz beköszöntével az aerobik terem helyett olykor kilátogatunk majd a szabadba is, sétával, kinti mozgásos feladatokkal színesítve az együttléteket.

Jövőbeli elhatározásaink közé tartozik, hogy még több fiatalt be tudjunk vonni a sportos alkalmakon való részvételbe, s saját igényük legyen mozogni, játszani.

Kiss Renáta

10.D osztályos tanuló

Az iskolánkban 2015. március 16-án hétfőn került megrendezésre a március 15-ei megemlékezés. A rövid, de tartalmas előadást Sas Katalin tanárnő és a 9.A osztály szervezésében láthattuk a II. kerületi  evangélikus templomban. A fellépők idézetekkel készültek (Pál Apostol Galáciabeliekhez írott levele, Juhász Gyula: Március Idusára), amelyeket zenei betétekkel egészítettek ki (Demjén Ferenc: Szabadság vándorai, A föld könnyei).

DSC 5607

DSC 5609

Az ünnepség második felében Fejér Sándor lelkészünk prédikációját és megemlékezését halhattuk. Mint minden nagyobb alkalmunkat, ezt is közös imával és nemzeti himnuszunk eléneklésével zártuk.

DSC 5596

Copyright © 2017 PSG Rights Reserved.