Back To Top

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5 foto6 foto7 foto8
Kellemes nyári szünetet mindenkinek! :)

PSG

Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Általános Iskola, Gimnázium és Kollégium

katasztrófavédelem1katasztrófavédelem2 

Mindegyikünket kicsit váratlanul ért a megkeresés, miszerint mi képviselhetjük iskolánkat 2015-ben a Katasztrófavédelmi Ifjúsági Versenyen. De nem voltunk megijedve a feladattól, mert a csapatban szinte mindenkinek voltak tapasztalatai a katasztrófavédelmi versenyekkel kapcsolatban. Körülbelül másfél héttel a verseny előtt Pojendán János, a Mezőberényi Katasztrófavédelmi Őrs parancsnoka segítségével elkezdtük a gyakorlást mind az elméleti, mind a gyakorlati részre.

Március 27-én, a helyi versenyre Bancsi Árpád Tanár Úr kísért minket. Mi minden tőlünk telhetőt megtettünk, de az eredményhirdetés előtti percekben kezdtük azt gondolni, hogy mégsem volt elég. De mint később kiderült, a csapat (Csejtei Bálint, Csejtei Miklós, Szántó Márk, Murvai Vanessza) veretlenül továbbjutott a megyei versenyre. Ez azt jelentette, hogy miután kipihentük magunkat a tavaszi szünetben, egyből kezdődtek újra az edzések. Minden délutánunk homokzsák pakolással, sugár szereléssel, tömlőgurítással és tanulással telt.

katasztrófavédelem3katasztrófavédelem4

A megyei versenyre április 15-én, amely Békéscsabán, a Csaba Parkban került megrendezésre, Horváth Judit Tanárnővel mentünk. A verseny után, visszanézve az eredményeket, semmi jóban nem reménykedtünk. Szinte nem is figyeltünk az eredményhirdetésre, mert azt gondoltuk utolsók leszünk. Később, mikor elmondták már az 5., 4. és 3. helyezést, és még nem mondták a nevünket, kezdtünk nagyon izgulni. Hiába. 5 ponttal lemaradtunk a „csak” a második helyet értük el egy 5 éve folyamatosan versenyre járó fiúcsapattal szemben. Kicsit el voltunk kenődve, de leterveztük, hogy jövőre megcsináljuk, és meg sem állunk az országos első helyig.

katasztrófavédelem5katasztrófavédelem6

Murvai Vanessza Ildikó

9.NY

 A képek www.bekesifi.hu oldalról származnak.

Jakab Luca (13.d),Mészáros Attila (9.ajtp), Takács Alex (13.d), Nagy Dániel(13.d) alkotta csapatunk 3-dik helyezést ért el az AJTP-s diákoknak meghírdett Diák Vállalkozók Versenyén.

Felkészítő tanár: Molnár Zita.

 

 

2015 Oklevél

Így hívhatnánk magyarul azt a pályaművet, amellyel Giricz Nóra (10.b), Marosán Gréta(10.b), Szilágyi Melinda (10.c) és Szabó Tamás (10.c) a német-magyar két tannyelvű osztályokba járó diákok az idei PAD ösztöndíjra pályáznak. Céljuk nem más, mint bekerülni abba a gimnáziumi diákokból álló néhány fős csoportba, amely az idén nyáron egy német városban bővítheti országismereti és nyelvi tudását. S hogy ezt a célt elérjék, nyakig belevetették magukat a kreatív munkába.

1. Hogyan találtatok az ösztöndíjra és egymásra?

Melinda: Susan Kersten tanárnő (német anyanyelvi szaktanácsadó) választott ki bennünket, s én személy szerint nagyon örültem, hogy együtt dolgozhatok két lánnyal a másik osztályból, mert így egy kicsit más keretek között ismerhetjük meg egymást.

zsen4zsen2

  • 2. Mi ösztönzött benneteket a részvételre?

Tamás: Engem egyértelműen a németországi út lehetősége. Ha megnyerjük, akkor tudjuk gyakorolni és fejleszteni a német nyelvtudásunkat, ismerkedni a német hétköznapokkal, iskolába fogunk járni és egy család tagjává válhatunk három hétre.

  • 3. Mi a témája az ösztöndíjnak?

Nóri: A hétköznapok kultúrája Németországban. S ez is ösztönzött bennünket, mert érdekesnek és hozzánk közelállónak találtuk.

  • 4. Milyen művel pályáztok?

Gréta: Társasjátékot készítettünk egy nagy lepedőből, amit fel lehet akasztani a falra vagy a táblára, s hozzá 6 kis textilfigurát. A mezők tépőzárból vannak és a figurák hátán is tépőzár van, így lehet lépkedni velük. Sokféle kelléket használtunk fel, például gyöngyöket, flittereket, pufi-filcet, s mi varrtuk fel kézzel az összes kis mezőt.

zsen3

zsen1

  • 5. Milyen tartalom társul az ötletes és látványos külsőhöz?

Melinda: A lepedőn Németország térképét ábrázoltuk, s kiválasztottunk 25 nagyvárost, ezek adják a kérdések alapját. Három féle mező van: fekete - piros – sárga. A 100 db fekete mezőhöz kvíz-kártyák tartoznak, ezeken különböző kérdéseket fogalmaztunk meg a történelem, technika, kultúra, művészetek, zene, étkezés, tévézés témakörökben. A piros mező a pihenő. A sárga mezőkhöz tartozó 25 kártyán pedig „Pech” illetve „Szerencse” feladványok vannak (pl. nyelvtörő Ulm városhoz). S a színes mezők között további fehér mezők vannak, amikhez nem tartoznak feladatok.

  • 6. Mi a játék menete?

Tamás: 6 játékos játszhatja, s dobókocka segítségével jutunk egyik mezőről a másikra. Kell egy játékvezető is, aki a kérdéseket felolvassa. Az nyer, aki jól válaszol a kérdésekre s így legelőször jut a célba. Természetesen minden feladvány németül van, tehát kell hozzá nyelvtudás, de a kvíz-kérdésekre segítségül van három válaszlehetőség, amit szintén a játékvezető olvas fel. A megfejtés után pedig még további információkat mond az adott válaszhoz (pl: Ki találta fel a kávéfiltert? – s itt a feltaláló nevén kívül még a személyéről is megtudunk néhány dolgot).

  • 7. Úgy tűnik, hogy nagyon sokat kutattatok és barkácsoltatok, hogy létrejöjjön ez a fantasztikus mű…

Gréta: Így igaz. Már októberben elkezdtük a munkát. Melinda és Tamás gyűjtötték a tartalmi anyagot különböző könyvek, kiadványok és persze az internet segítségével. Megfogalmazták a kérdéseket illetve a válaszokat és összeállították az információs kártyák anyagát. Nóri és én pedig a művészi képességeinket kamatoztattuk. Az őszi szünetben nála voltam egy hétvégét, s nagyon jó volt, mert végre nem csak úgy töltöttük együtt a szabadidőnket, hogy filmeztünk, hanem együtt alkottunk. A legjobb érzés az a „művészi rumli” volt, ami kialakult körülöttünk a szobában.

  • 8. GeNial MentalTraining. Honnan ez a név?

Nóri: Szellemi játékról van szó, ami edzi az elménket, ezért MentalTraining. GeNial, mert egyszerűen zseniális. A kiemelt nagybetűk pedig a keresztneveink kezdőbetűi. 

  • 9. Mit gondoltok, milyen eséllyel indultok ezen a megmérettetésen?

Gréta: Nem tudjuk, hogy rajtunk kívül hányan pályáznak, s mivel nagyon nagy és érdekes a témakör, ezért sok lehetőséget nyújt az ötletes megoldásokra. De úgy érzem, hogy nagyon egyedi és tetszetős munkát állítottunk össze, ezért bízok a sikerünkben.

  • 10. Ti magatok kipróbáltátok már a társasjátékot?

Melinda: Nem, még nem volt rá idő. De talán nem is ez a lényeg, han  em az, hogy az elkészítése közben nagyon sokat fejlődtünk és Susan Kersten tanárnővel olyan sok megbeszélésünk volt, hogy már ezért megérte.

Sok sikert kívánok nektek!

Braun Péterné Kristóf Viktória

Copyright © 2017 PSG Rights Reserved.